Dodatek osłonowy w 2024 roku
Wydział Świadczeń Rodzinnych i Społecznych Urzędu Miasta Stalowej Woli informuje, że od 1 stycznia 2024 roku ponownie można składać wnioski o wypłatę dodatku osłonowego.
Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 kwietnia 2024 roku. Wnioski złożone po dniu 30 kwietnia 2024 roku pozostawia się bez rozpatrzenia.
Dodatek osłonowy przysługuje:
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu jest ustalana na podstawie dochodów osiągniętych w 2022 r. w przypadku wniosku za okres od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. złożonego do dnia 30 kwietnia 2024 r. Do obliczenia dochodu nie uwzględnia się trzynastej i czternastej emerytury.
W przypadku gdy wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu przekracza wskazane powyżej kryteria, dodatek będzie przyznawany w mniejszej wysokości zgodnie z zasadą „złotówka za złotówkę” tzn. kwota dodatku będzie pomniejszona o kwotę tego przekroczenia. W przypadku gdy kwota dodatku będzie niższa niż 20,00 zł, dodatek ten nie przysługuje.
Dodatek osłonowy w 2024 roku będzie wynosił:
Podwyższony dodatek osłonowy w 2024 roku będzie wynosił:
Kwota dodatku podwyższonego przysługuje osobom ogrzewającym domy węglem lub paliwami węglopochodnymi – zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego można składać osobiście w Urzędzie Miasta Stalowej Woli, Wydział Świadczeń Rodzinnych i Społecznych, 37-450 Stalowa Wola, ul. Wolności 7 , pokój nr. 3 lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej tj. Internet – wniosek taki musi być opatrzony podpisem elektronicznym bądź uwierzytelniony profilem zaufanym.
Dodatek osłonowy będzie przysługiwał za okres od 1 stycznia 2024 roku do dnia 30 kwietnia 2024 roku i będzie wypłacany jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024 roku.
Szczegółowe informacje dotyczące wypłaty dodatku osłonowego udzielane są pod nr tel.15 643 34 82.