Zameldowanie na pobyt stały/czasowy w drodze decyzji administracyjnej.

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Usługa umożliwia uzyskanie decyzji o zameldowaniu na pobyt stały/czasowy.

Podstawa prawna

  • art. 31 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Wymagane dokumenty

  1. Podanie z umotywowanym uzasadnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł dopełnić obowiązku meldunkowego w trybie określonym w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 24.12.2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999)
  2. Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały/czasowy wypełnione i podpisane przez wnioskodawcę.
Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Elektronicznie, listowanie lub osobiście.

Termin realizacji

Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów.

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta

Wydział Spraw Obywatelskich

37-450 Stalowa Wola

ul. Wolności 7 pokój nr 29 I piętro

Opłaty

Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania prowadzone z urzędu nie podlegają opłacie.

Telefon kontaktowy

156433439

E-mail

aseltenreich@stalowawola.pl, bdomanska@stalowawola.pl

Osoba kontaktowa

Domańska Bożena, Seltenreich Anna

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Stalowej Woli w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie składa się w Wydziale Spraw Obywatelskich. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (GDPR- General Data Protection Regulation–tekst opublikowany w Dzienniku UE) zwanym dalej RODO informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Stalowej Woli z siedzibą w 37-450 Stalowa |Wola, ul. Wolności 7.
  2. Dane inspektora ochrony danych są dostępne na stronie internetowej bip.stalowawola.pl w zakładce Urząd Miasta, DANE TELEADRESOWE URZĘDU, e-mail iod@stalowawola.pl telefon +48 15 6433571
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych są obowiązujące przepisy prawa:

- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U. z 2017 poz. 657 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2017 poz. 1257 z późn. zm.)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą przeszkoleni i upoważnieni pracownicy do przetwarzania tych danych w zakresie wynikającym z zakresu swoich obowiązków. (outsourcer-w przypadku powierzenia)
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Unię Europejską.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa oraz zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zm.).
  4. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania.
  5. Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 pkt.1.c RODO.
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Nie podanie danych osobowych skutkować będzie odmową wszczęcia postępowania administracyjnego.
  8. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.