Wymeldowanie bądź anulowanie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej.

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Usługa umożliwia uzyskanie decyzji dotyczącej wymeldowania bądź anulowania wymeldowania.

Podstawa prawna

  • art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Wymagane dokumenty

Osoba ubiegająca się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu stałego zameldowania lub ubiegająca się o anulowanie zameldowania powinna:

  • złożyć podanie ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania lub wskazania bezprawności dokonanego zameldowania (wymeldowania)
  • przedłożyć do wgłądu dokument potwierdzajacy tytuł prawny do lokalu z którego ma nastąpić wymeldowanie np. akt notarialny, przydział lokalu,
  • uiścić opłate w wysokości 10 zł, za prowadzenie postępowania administracyjnego - Bank PKO BP Oddział w Stalowej Woli 06 1020 4913 0000 9202 0117 4630
Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Elektronicznie, listownie lub osobiście.

Termin realizacji

Wydanie decyzji administracyjnej - następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów.

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta

Wydział Spraw Obywatelskich

37-450 Stalowa Wola ul. Wolności 7

I piętro, pokój nr 29

Opłaty

Postępowania administracyjne w sprawie wymeldowania prowadzone z urzędu nie podlegają opłacie.

Telefon kontaktowy

156433439

E-mail

aseltenreich@stalowawola.pl, bdomanska@stalowawola.pl

Osoba kontaktowa

Domańska Bożena, Seltenreich Anna

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Stalowwj Woli w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie składa się w Wydziale Spraw Obywatelskich. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (GDPR- General Data Protection Regulation–tekst opublikowany w Dzienniku UE) zwanym dalej RODO informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Stalowej Woli z siedzibą w 37-450 Stalowa Wola, ul. Wolności 7.
  2. Dane inspektora ochrony danych są dostępne na stronie internetowej bip.stalowawola.pl w zakładce Urząd Miasta, DANE TELEADRESOWE URZĘDU, e-mail iod@stalowawola.pl telefon +48 15 6433571
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych są obowiązujące przepisy prawa:

- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą przeszkoleni i upoważnieni pracownicy do przetwarzania tych danych w zakresie wynikającym z zakresu swoich obowiązków. (outsourcer-w przypadku powierzenia)
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Unię Europejską.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa oraz zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zm.).
  4. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania.
  5. Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 pkt.1.c RODO.
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Nie podanie danych osobowych skutkować będzie odmową wszczęcia postępowania administracyjnego.
  8. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.