Złóż wniosek lub skargę

← Usługi

Opis ogólny

Tę usługę załatwisz elektronicznie.

Masz pomysł na ulepszenie działania naszego urzędu? Każdą taką propozycję możesz złożyć w formie wniosku. Natrafiasz w kontakcie z urzędem, np. podczas załatwiania spraw na trudności? Możesz złożyć skargę. Sprawdź, jak to zrobić.

Czego może dotyczyć wniosek lub skarga?

Wniosek może zawierać na przykład propozycje:

  • ulepszenia organizacji urzędu, jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez urząd
  • wzmocnienia praworządności
  • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom
  • ochrony własności
  • lepszego zaspokajania potrzeb ludności

Skarga może dotyczyć między innymi:

  • zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań
  • naruszenia praworządności lub interesów skarżących
  • przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw

O tym, czy twoje pismo jest wnioskiem czy skargą decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna (np. tytuł).

Podstawa prawna

Dz. U. z 2020 r. poz. 256 i 1298

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków Dz.U. nr 5, poz. 46

Wymagane dokumenty

Jakie informacje musisz zawrzeć we wniosku lub skardze?

  • imię i nazwisko (nazwę), adres
  • wyraźną informację co do tego, czego dotyczy wniosek lub skarga. Najlepiej będzie, jeśli zawrzesz ją w tytule lub w pierwszym zdaniu swojego wniosku lub skargi
  • jak najwięcej szczegółów sprawy, której dotyczy wniosek lub skarga. Jeżeli przedmiot wniosku lub skargi, nie jest związany z zadaniami urzędu, przekażemy go do organu właściwego do jego rozpatrzenia
  • skargę musisz również podpisać

Jeśli składając wniosek lub skargę nie podasz imienia i nazwiska oraz adresu lub jej nie podpiszesz pozostawimy je bez rozpatrzenia.

W przypadku, gdy z treści skargi lub wniosku nie będzie można ustalić ich przedmiotu wezwiemy cię do złożenia, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania, uzupełnienia lub wyjaśnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienia skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Wniosek lub skargę możesz:

Urząd Miasta Stalowej Woli
ul. Wolności 7
37-450 Stalowa Wola,

  • wniosku ani skargi nie można złożyć telefonicznie.

Termin realizacji

30 dni

Opłaty

Złożenie wniosku lub skargi nie podlega opłacie skarbowej.

Telefon kontaktowy

158479326

E-mail

mkulaga@stalowawola.pl

Osoba kontaktowa

Monika Kułaga

Informacje dodatkowe

Co nastąpi po złożeniu wniosku lub skargi

Twój wniosek lub skargę rozpatrzymy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W przypadku braku możliwości rozpatrzenia wniosku lub skargi w w/w terminie zawiadomimy cię:

  • w przypadku wniosku – o tym, co zrobiliśmy w celu rozpatrzenia wniosku i wskażemy przewidywany termin jego załatwienia,
  • w przypadku skargi – o przyczynach zwłoki, wskażemy nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczymy o prawie do wniesienia ponaglenia.

Poinformujemy cię o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.

W przypadku, gdy twoja skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność została wykazana w odpowiedzi na skargę, a ponowisz skargę i nie wskażesz żadnych nowych okoliczności sprawy, możemy podtrzymać swoje poprzednie stanowisko, co odnotujemy w aktach sprawy bez zawiadomienia ciebie o tym.

Jeśli nie rozpatrzymy skargi w terminie miesiąca lub w terminie wskazanym w zawiadomieniu możesz wnieść ponaglenie. Ponaglenie musisz uzasadnić. Skieruj je do nas, rozpatrzymy je w ciągu siedmiu dni od dnia jego otrzymania.

W przypadku, gdy sposób załatwienia wniosku nie będzie dla ciebie zadowalający albo w przypadku, gdy nie rozpatrzymy wniosku w terminie miesiąca lub w terminie wskazanym w zawiadomieniu przysługuje ci prawo wniesienia do nas skargi w trybie postępowania skargowego z art. 227 - 240 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Klauzula informacyjna od administratora danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Stalowej Woli.
  2. Dane osobowe zbierane są w celu Realizacji usługi.
  3. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Podanie danych jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, o których mowa w części karty informacyjnej dotyczącej Podstaw prawnych .
  5. Masz prawo dostępu do treści zbieranych danych osobowych oraz ich poprawienia, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania oraz stwierdzenia, że dane są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.