Opis ogólny
Usługa umożliwia złożenie wniosku o podział nieruchomości.
Wymagane dokumenty
- Wniosek pisemny.
- Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (odpis z księgi wieczystej nie starszy niż 3 miesiące) albo oświadczenie wnioskodawcy przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej, o którym mowa w art. 116 ust. 2 pkt 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami, składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Wypis z katastru nieruchomości i kopia mapy katastralnej obejmująca nieruchomość podlegająca podziałowi.
- Ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, wraz z załącznikiem graficznym, jeżeli podział ma nastąpić na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
- Wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku na kopii mapy katastralnej, uzupełnionej o niezbędne dla projektu podziału elementy zagospodarowania terenu.
- Ostateczne pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
- Jeżeli przedmiotem podziału jest nieruchomość zabudowana, a proponowany jej podział powoduje także podział budynku - opinia biegłego zgodna z §4 ust.1 i 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. (Dz.U.Nr 268 poz.2663)
- Pozwolenie na budowę w przypadku ar.95 pkt.1 u.g.n.
Po uzyskaniu pozytywnej opinii o zgodności poprawnego podziału z ustaleniami planu miejscowego (w przypadku jego braku - z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub przepisami odrębnymi)- jeżeli powyższy dokument jest wymagany należy dołączyć:
- protokół z przyjęcia granic,
- wykaz zmian gruntowych,
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne w księdze wieczystej.
- mapę z projektem podziału,
9. W przypadku, gdy podział nieruchomości ma nastąpić niezależnie od ustaleń planu miejscowego, na podstawie art. 95 ww. ustawy, postanowienie opiniujące nie jest wymagane. 10. W przypadku dokonywania podziałów nieruchomości, o których mowa w art. 93 ust. 2a i art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami, we wniosku, o którym mowa w punkcie 1 niniejszej informacji, należy wskazać cel dokonania podziału nieruchomości. 11. Pełnomocnictwo - jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Sposób dostarczenia dokumentów
Elektronicznie, listownie lub osobiście.
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Stalowa Wola
Wydział Mienia Gminnego i Gospodarki Lokalami
37-450 Stalowa Wola
ul. Wolności 9
II- piętro, pokój nr 32
Opłaty
Postępowanie nie podlega opłatom.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu ul. św. Barbary 12 za pośrednictwem Prezydenta Miasta Stalowej Woli w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.