Umorzenie, odroczenie terminu płatności, rozłożenie na raty

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Usługa umożliwia złożenie wniosku w sprawie umorzenia zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej oraz wniosku w sprawie odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę.

Podstawa prawna

Art. 6q ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.) oraz art. 67a §1 ustawy z dnia 29 sierpnia. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.).

  1. Opłatę lub zaległość w opłacie można umorzyć, rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności – na wniosek zainteresowanego w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem publicznym.
  2. Udzielenie ulg w opłatach na wniosek przedsiębiorcy następuje zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej).

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o udzielenie ulgi w formie:

  • odroczenie terminu płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami,
  • rozłożenia na raty zapłaty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami,
  • umorzenia w całości lub w części zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami.

2. Załączniki:

a)Dokumenty obrazujące zdolności płatnicze:

  • oświadczenie o stanie majątkowym,
  • zaświadczenie o dochodach podatnika oraz małżonka i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
  • umowy o pracę, odcinki pobierania emerytury lub renty lub kopie decyzji z ZUS,
  • zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego w PUP lub kopia pobierania zasiłku,
  • kopie rachunków potwierdzających wysokość opłat eksploatacyjnych z utrzymaniem mieszkania ( za czynsz, media itp.).

b)Inne dokumenty potwierdzające zasadność złożonego wniosku:

  • kopie decyzji o spłacie zobowiązań publiczno-prawnych ( US, ZUS ),
  • kopie umów kredytowych lub pożyczki,
  • potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia ( kopie rachunków za leki, wypisy ze szpitala, karty choroby itp.),
  • udokumentowane wydatki ponoszone na edukację, szkolenie.

Gdy o pomoc ubiega się wnioskodawca nie będący osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzenia o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej), oświadczenie o stanie majątkowym przedsiębiorcy, dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy, dokumenty obrazujące kondycję finansową oraz zaświadczenie o uzyskanej pomocy publicznej za okres 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Elektronicznie, listownie lub osobiście.

Termin realizacji

W ciągu miesiąca lub w przypadkach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy ( art. 139 §1 ustawy ? Ordynacja podatkowa).

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Stalowa Wola

37-450 Stalowa Wola

Referat Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska

ul. Wolności 9

pokój nr 2

Opłaty

Opłata skarbowa 17 zł do pełnomocnictwa, w przypadku reprezentacji przez pełnomocnika. Nie trzeba uiszczać opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa dla:

  • małżonka
  • wstępnego (rodzicie, dziadkowie)
  • zstępnego (dzieci, wnuki)
  • rodzeństwa
  • osoby ujawnionej jako pełnomocnik w CEIDG

Telefon kontaktowy

156433587

E-mail

aobszynski@stalowawola.pl

Osoba kontaktowa

Artur Obszyński

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Stalowej Woli.

RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (GDPR- General Data Protection Regulation–tekst opublikowany
w Dzienniku UE) zwanym dalej RODO informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Stalowej Woli z siedzibą w 37-450 Stalowa wola, ul. Wolności 7.
  2. Dane inspektora ochrony danych są dostępne na stronie internetowej bip.stalowawola.pl
    w zakładce Urząd Miasta, DANE TELEADRESOWE URZĘDU, e-mail iod@stalowawola.pl telefon +48 15 6433571.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji obowiązków wynikających
    z przepisów prawa.
  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych są obowiązujące przepisy prawa.
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2018 poz. 800)
  • Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości o porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.).
  • Uchwała Nr XXXIX/468/16 w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości
    i porządku na terenie Gminy Stalowa Wola (Podka.2016.3259 z dnia 2016.10.17
    ze zm.)
  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą przeszkoleni i upoważnieni pracownicy do przetwarzania tych danych w zakresie wynikającym z zakresu swoich obowiązków.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Unię Europejską.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa oraz zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r.
    w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
    w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zm.).
  4. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania.
  5. Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 pkt.1.c oraz art. 6 pkt.1.e oraz RODO w celu wszczęcia postępowania administracyjnego.
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia
    2016 r.
  7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
    W przypadku nie podania danych osobowych nie będą mogły zostać zrealizowane obowiązki wynikające z podpisania Deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Niedopełnienie obowiązku ustawowego może skutkować odpowiedzialnością karno-skarbową.
  8. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.