Reklamy/obiekty budowlane.

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Usługa umożliwia złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego, celem umieszczania reklam, obiektów budowlanych, obiektów infrastruktury telekomunikacyjnej.

Podstawa prawna

  • art. 40 ust.1, 2, pkt 3, ust.3, 6, 10, 11, 12, 13 i 15, ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2018 r., poz. 2068 ze zm. t.j.),
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajecie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r., poz.1264),
  • uchwała Nr XIX/222/2019 Rady Miejskiej w Stalowej Woli z dnia 16 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie m.Stalowa Wola, których zarządcą jest Prezydent MiastaStalowej Woli, na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego (Dz.Urz.Woj. Podkarpackiego z 8 stycznia 2020 r. poz. 117),
  • art.104, art.107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm. t.j.),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2019.1000 ze zm. t.j.).

Wymagane dokumenty

  • wypełniony wniosek
  • kopia prawomocnego pozwolenia na budowę (zgłoszenia) obiektu lub reklamy trwale związanej z gruntem,
  • mapa zasadnicza (do nabycia w Starostwie Powiatowym w Stalowej Woli, ul. Podleśna 15) z zaznaczoną lokalizacją i wyliczoną powierzchnią reklamy lub obiektu wraz podaną odległością od krawędzi jezdni,
  • projekt reklamy/obiektu zawierający jej/jego wizualizację, wymiary, opis materiałów konstrukcyjnych, ich kolorystykę oraz sposób montażu reklamy(w tym jej fundamentowania),
  • decyzja uzgadniająca planowane roboty (zezwalająca na prawo dysponowania pasem drogowym wydana przez zarządcę drogi),
  • pełnomocnictwo (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa), jeśli w imieniu Wnioskodawcy występuje pełnomocnik.
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł (jeśli ma miejsce złożenie pełnomocnictwa).

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Elektronicznie, listownie lub osobiście.

Termin realizacji

Wydawanie decyzji bez zbędnej zwłoki, do 14 -30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Wydział realizacji inwestycji i transportu 37-450 Stalowa Wola ul. Wolności 9 Pok. nr 10

Opłaty

Decyzja zwolniona z opłaty skarbowej na podstawie cz.III ust..44 pkt 2, kolumna 4 pkt 8 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie

  • Opłata za umieszczenie reklamy wynosi 2,00 zł/m2/dzień.
  • Opłata za umieszczenie obiektu budowlanego wynosi 0,30 zł/m2/dzień.
  • Opłata za umieszczenie obiektów infrastruktury telekomunikacyjnej wynosi 0,20 zł/m2.
  • Jeżeli w imieniu Wnioskodawcy występuje pełnomocnik opłata za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa wynosi: 17,00 zł ( z wyłą- czeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).

Opłatę skarbową należy dokonać, z chwilą złożenia wniosku, na rachunek bankowy Urzędu Miasta Stalowej Woli (Bank PKO BP nr rachunku 06 1020 4913 00009202 0117 4630 – z dopiskiem opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa- należy podać nazwę zadania, którego dotyczy opłata za złożone pełnomocnictwo),

W przypadku złożenia odpisu/wypisu lub kopii pełnomocnictwa, zgodnie z częścią II załącznika do ustawy o opłacie skarbowej, opłacie skarbowej w wysokości 5,00 zł podlega poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu wypisu lub kopii, dokonanie przez organy administracji rządowej, lub samorządowej, lub archiwum państwowe, od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.

Celem poświadczenia zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu wypisu lub kopii, przez organ administracji samorządowej należy okazać oryginał pełnomocnictwa. Opłatę skarbową należy uiścić z chwilą złożenia wniosku na rachunek bankowy Urzędu Miasta Stalowej nr jw.– z adnotacją opłata za potwierdzenie przez zarządcę drogi zgodności kopii/duplikatu pełnomocnictwa z oryginałem dla zadania pod nazwą….. ) skarbowej (tekst jedn. Dz.U.2019.1000 ze zm.).

Telefon kontaktowy

156433588

E-mail

shalkiew@stalowawola.pl

Osoba kontaktowa

Sławomira Halkiew

Tryb odwoławczy

Od wydanej decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Stalowa Wola w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Informacje dodatkowe

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia reklamy/ obiektu wydaje się na czas określony we wniosku.

Ze względu na potrzeby związane z zarządzaniem drogami,wymogi wynikające z warunków technicznych dróg gminnych i bezpieczeństwa ruchu drogowego może nastąpić odmowa wydania zezwolenia.

RODO

Zgodnie z art.13 ust.1 i ust.2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (GDPR- General Data Protection Regulation–tekst opublikowany w Dzienniku UE), zwanym dalej RODO informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Stalowej Woli z siedzibą w Stalowej Woli (37-450), ul. Wolności 7.
  2. Dane inspektora ochrony danych są dostępne na stronie internetowej bip.stalowawola.pl w zakładce Urząd Miasta, DANE TELEADRESOWE URZĘDU, e-mail iod@stalowawola.pl telefon +48 15 6433571
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji rozpatrzenia wniosku.
  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych są obowiązujące przepisy prawa tj. ustawa z dnia14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawa z dnia 21 marca1985 r. o drogach publicznych oraz przepisy odrębne związane z ustawą o drogach publicznych.
  5. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, dane będą udostępniane innym administratorom oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych oraz innym stronom postępowania, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa oraz zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zm.).
  8. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania.
  9. Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 pkt.1.c RODO.
  10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
  12. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.