Przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby - dotyczy decyzji o warunkach zabudowy wydanych w oparciu o ustawę z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Przeniesienie decyzji ustalającej warunki zabudowy, może nastąpić wyłącznie po spełnieniu przesłanek określonych w art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1945), wedle, którego organ, który wydał decyzję, o której mowa w art. 59 ust. 1, jest obowiązany, za zgodą strony, na rzecz której decyzja została wydana, do przeniesienia tej decyzji na rzecz innej osoby, jeżeli przyjmuje ona wszystkie warunki zawarte w tej decyzji.

Aby móc dokonać przeniesienia decyzji ustalającej warunki zabudowy dla danego zamierzenia inwestycyjnego na inny podmiot, muszą zostać spełnione łącznie wszystkie warunki z cytowanego powyżej przepisu, tj:
1. zgoda strony, która jest adresatem decyzji o warunkach zabudowy na przeniesienie jej na inny podmiot,
2. akceptacja ze strony podmiotu, na który przenoszona jest decyzja o warunkach zabudowy wszystkich warunków zawartych w tej decyzji.

Formą przeniesienia decyzji ustalającej warunki zabudowy jest decyzja administracyjna z tym, że treść merytoryczna decyzji o warunkach zabudowy pozostaje bez zmian, modyfikacji ulega natomiast wyłącznie adresat (wnioskodawca) decyzji. Należy podkreślić, że stronami postępowania w sprawie przeniesienia decyzji ustalającej warunki zabudowy jest dotychczasowy adresat decyzji oraz podmiot, na który decyzja jest przenoszona. W postępowaniu w trybie art. 63 ust. 5 u.p.z.p. nie występują osoby będące stronami w postępowaniu w sprawie ustalenia warunków zabudowy.

Podstawa prawna

  1. art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r., poz. 293.),
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 ze zm.),
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 ze zm.).

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek.
  2. Zgoda strony, na rzecz której decyzja została wydana .
Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Elektronicznie, listownie lub osobiście.

Termin realizacji

Nie później niż w terminie do 30 dni.

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Wydział Planowania, Przygotowania Inwestycji i Ochrony Środowiska 37-450 Stalowa Wola ul. Wolności 9 I- piętro, pokój nr 21-22

Opłaty

  1. Opłata skarbowa od wydania decyzji przeniesienia wynosi 56, 00 zł.
  2. Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się z chwilą złożenia wniosku na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Stalowej Woli ul. Wolności 7 - Nr 06 1020 4913 0000 9202 0117 4630 Bank PKO BP Oddział w Stalowej Woli (z dopiskiem opłata skarbowa za przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy). Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku. Oryginał dowodu zapłaty może zostać zwrócony podmiotowi dokonującemu zapłaty wyłącznie na żądanie.
  3. Zgodnie z art. 7 ustawy o opłacie skarbowej zwalnia się od opłaty skarbowej:
  • pod warunkiem wzajemności, państwa obce, ich przedstawicielstwa dyplomatyczne,urzędy konsularne i siły zbrojne, międzynarodowe organizacje i instytucje oraz ich oddziały i przedstawicielstwa, korzystające na podstawie ustaw, umów lub powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych z przywilejów i immunitetów, a także członków ich personelu i inne osoby zrównane z nimi, jeżeli nie są one obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • jednostki budżetowe,
  • jednostki samorządu terytorialnego,
  • organizacje pożytku publicznego, jeżeli dokonują zgłoszenia lub składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia – wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  • osoby, które dokonując zgłoszenia lub składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa,
  • osoby fizyczne prowadzące czynną ochronę gatunkową oraz osoby fizyczne, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane przez gatunki zwierząt chronionych nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa - wyłącznie w zakresie przedmiotów opłaty skarbowej związanych z ochroną przyrody.
Uwaga: Nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.

Telefon kontaktowy

156433475

E-mail

mmorawska@stalowawola.pl

Osoba kontaktowa

Magdalena Morawska

Tryb odwoławczy

Organem odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Tarnobrzegu. Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, liczony od dnia jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Stalowej Woli.

RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (GDPR- General Data Protection Regulation–tekst opublikowany w Dzienniku UE) zwanym dalej RODO informuję, iż:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Stalowej Woli z siedzibą w 37-450 Stalowa wola, ul. Wolności 7.
  2. Dane inspektora ochrony danych są dostępne na stronie internetowej bip.stalowawola.pl w zakładce Urząd Miasta, DANE TELEADRESOWE URZĘDU, e-mail iod@stalowawola.pl telefon +48 15 6433571
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych są obowiązujące przepisy prawa tj. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  5. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, dane będą udostępniane innym administratorom oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych oraz innym stronom postępowania, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa oraz zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zm.).
  8. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania.
  9. Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 pkt.1.c RODO.
  10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Wnioskodawca zobowiązany jest do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  12. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.